יום חמישי, 8 בדצמבר 2011

שרמוטה Slut

בימים טרופים אלה, כשמתנהל מאבק ציבורי נגד הדרת נשים מהמרחב הציבורי, צועד הנשיא השמיני של מדינת ישראל עמוק אל נבכי הכלא. התקשורת עוד לא סיימה עם אף אחד מהנושאים האלה- האחד מבורך, והשני מגוחך. קצב הוא אינו האנס היחיד שמאמין בחפותו, הנאנסות שאותן הוא קבר חיות הן אינן הנשים היחידות שנאנסו, יאנסו, ונאנסות במדינת ישראל ובעולם כולו. המונח "שרמוטה", או "שרלילה", או "slut" או- זולה, חסרת כבוד עצמי, נימפומנית, שקרנית, מבזה את המשפחה שלה, מבזה את עצמה, מבזה את ציבור הנשים, וכיוצ"ב אינו שמור רק לא'. הוא המונח שמגדיר כל אישה באשר היא במדינת ישראל 2011, כמעט 2012.

היא אני. ואת. היא כל אחת.


כשהסטטיסטיקה מראה על כך שאחת מחמש נאנסת ו80% לפחות מוטרדות מינית (למרות שקשה להאמין שיש אישה אחת בעולם שלא הוטרדה מינית כלל) הדבר היחיד שישנה את המציאות הזאת, הוא הבנה כלל חברתית לכך
שזה לא משנה מה תלבשי ומה לא. 
נשים נאנסות במדינה שלנו מידי יום. בחברות מגוונות. הן לא מבקשות את זה. המעשים שלהן אינם פקטור בתעשיית ההכחשה ועידוד החפצה, אונס, הטרדה של נשים שאנו חיים בה.

מיניות זה גס, בוטה, מלוכלך?

מיניות, כביטוי, בחברה הישראלית היא מושג מאוד הפכפכך. מצד אחד, אישה חייבת להיות שופעת מיניות, כי מעודדים אותנו להפוך נשים לחפצים, ולהשתמש בהן בעת הצורך. מין מוכר- הרבה יותר קל לשים אישה ערומה על מודעה ולקוות לטוב, מאשר להמציא קמפיין שאשכרה יהיה מחושב, שלא נאמר מוסרי, שלא נאמר ימכור לנו דברים בלי נשים ערומות.
מנגד- מיניות זה רע. אישה מינית היא אישה מסתורית, אפופה בעשן לא מוסבר, היא אישה עם כוח. היא אינה אותה אישה שחונכנו שאנחנו צריכים להביא הביתה. היא יצר הרוע, גם מבחינה הלכתית. בואו נסתכל על המקום שחונכנו לחשוב עליו כראשית הצירים: בריאת העולם והחיים בגן עדן.
האישה המסוכנת היא שהוציאה את האדם מתמימותו, המיניות המתפרצת שלה נלעגת, מגוחכת כמו החיבור המתמיד לטבע ולאימא אדמה, אותו מייצג הנחש, סמל פאלי שגם עלול להתחדש (ע"י השלת העור שלו) ואף מסוכן- ארס. כמה פשוט: סיבה: אישה. תוצאה: מוות. הגיוני. לא סתם שמענו - "היזהר ממנה", במגוון ליריקות של שירים נחמדים יותר ופחות. וזו אם כל חי- מה שאומר שוודאי שכל הנשים יצמחו להיות מסוכנות ומרשעות כמוה.

היא כמו דבורה, מיד עוקצת.

מיניות נוטה להיות מוצגת כאקט מיני, ותו לא. אבל לא כך הדבר. מיניות היא גם היכולת שלנו לקבל את הגוף המתבגר שלנו ולהשלים איתו, היא גם היכולת להבין שהמיניות שלנו אינה רק בין הרגליים שלנו (והרי גם איתה לא השלמנו). מיניות בריאה מבוססת על היכולת שלנו להשלים עם החבילה בשלמותה- אני והפרטנר שלי, וזה משהו שלא קל לעשות. לא מעודדים אותנו לקבל את עצמנו, כן מעודדים אותנו לקנות עוד משהו כדי להרגיש יותר טוב, להזריק בוטוקס וליצור טרנספורמציה של הגוף שלנו בדרכים שונות.
מיניות היא גם פיריון. היא היכולת להביא חיים, היא בריאות, היא ווסת, היא מחזור החיים והמחזור החודשי- הן של הנשים והן של הגברים. מדוע אם כן ווסת היא דבר כל כך מלוכלך ומקור כל רוע, וכוס היא מילה גסה, כאשר "זין" היא בכלל מילה שמייצגת כלי נשק? פלא שהמיניות שלנו מוגבלת למראות פוטושופ חסרי כל ביסוס, יחד עם ציפיות לא אנושיות מנשים? והן כמובן צריכות להתגרות עד עמקי נשמתן מהניסיון להכניס אותן לקופסאות הקטנות האלה.
כשבכל תקופה עלייך להראות אחרת, ולהרגיש בהתאם, איך תוכלי לפתח מיניות בריאה?

הרה, אלת הנישואין, אמהות והלידה- לא עוברת מסך.
מיניות במאה ה-21- היי שקטה, יפה, ריקה


אם ברצונך להראות סקסית, עלייך לפעול לפי כמה שלבים, כאשר העיקרי והחשוב שבהם הוא ביטול עצמי.
ראשית, היי יפה. יפה במושגי עריכת תמונות כמובן.
שנית, היי שקטה, או לפחות "קלילה". קלילה- על שום מה? על שום כך שנשים שמדברות, נשים שדורשות את מה שמגיע להן, נשים עם אג'נדה, עם הבנה מציאותית אחרת מאשר הגבר לידן- הן אינן סקסיות. בעידן שבו אפשר למצוא כל אדם, והרבה יותר קל למצוא אהבה- אתרי הכרויות, פורומים ופייסבוק הם כלים נהדרים לכך, הביקוש לאהבה ירד דרסטית. לעומת זאת, הביקוש לפורנוגרפיה, עם העובדה שמדובר בניצול חלשות במלוא מובן המושג, עלה "פלאים". לא רק עלה- גם עולה לנו מחיר מאוד כבד. מערכת יחסים פוגענית היא ברירת מחדל כשהגבר שלך רוצה את אותה כוכבת הפורנו במיטה, אבל דורש גם את תקתוק הבית כמו שרק אישה יכול לעשות. ואמנם אפשר לדרוש ממני להכיר בכך שמדובר ברצון חופשי, אבל אני שואלת- האמנם? איך אפשר לקרוא למשהו שהוא ברירת מחדל רצון חופשי?

הלא לזה פיללנו.

שלישית, אם את כבר פה, הכי סקסי זה ריקה. ריקה ממחשבות נאורות, ריקה מגיל ומנסיון, ריקה וקרירה כמו שלגיה בארון הקבורה שלה. והלא זה מה שמצופה מגברים לאהוב? מישהי שלא תפריע להם להתפתח, לא תאמר להם מה לעשות, תקבל אותם כהם עצמם- או שהיא נופלת על חרבה- בכל זאת מדובר בגבר שחונך על ברכי הגישה הפטריאכלית, גבר שרוצה לשלוט- או שהיא באמת ריקה. לא שואלת שאלות, לא מתעניינת. עסוקה בלהילחם על מוסד "שלום בית".

R-E-S-P-E-C-T, כי יופייך בצניעותך נמדד


משום מה, לנשים שלבושות חשוף - או לא לבושות מספיק צנוע, מודבקת התווית הזולה של "חסרת כבוד עצמי".
התווית הזאת היא תירוץ נלוז שלמדנו לבלוע לגבי אשמת המין הנשי באונס, הטרדה מינית, תקיפה מינית וכיוצ"ב שמופעל נגדן.
בפועל? את יכולה להתלבש, את יכולה להתפשט, התוצאה תהא זהה. את מופקרת.
מופקרת כי לבשת בגדי תפארת והם היו ארוכים מידי- מה את מנסה להסתיר שם? וגם כי ראו לך את התחת- למה שתשימי את התמונות של התחת שלך בחשבון הפייסבוק שלך ואז תתפלאי שהוטרדת מינית? שובי בבקשה לסוגיית הקלילות שדיברנו עליה.
כולנו חיים בעולם שיפוטי חסר כל רחם. זה לא באמת משנה איך תחליטי לפעול, את בכל מקרה תהי אשמה במעשיו של האחר, במיוחד אם הוא גבר. התירוץ: גברים לא יכולים לשלוט על עצמם.
כל עוד התירוץ הזה ימשיך להיות תקף כפי שהוא תקף עכשיו, נוכל בקלות להגיע למצב שלא רק שלא תהיינה תמונות נשים בירושלים, הלא היא בירת המדינה שלנו ואמורה לייצג אותנו בכבוד כעם- שמורכב מנשים וגברים, אלא גם את עיני הנשים אסור יהיה להראות. תוכלי לבחור איזו עבודה שתרצי, דעי לך שאפשר ומותר יהיה לאנוס אותך. ואף תיחשבי כזונה ותגורשי אם תחליטי להתפשט.
אלה רק מספר כתבות קטן מהתקופה האחרונה. האלימות נגד נשים- פנים רבות לה. הן באונס, הן בתקיפה מינית, הן בהטרדה מינית בכל מקום, שכוללת ולא כוללת מגע.

התנהגות שונה מהמקובל -תם ולא נשלם.

רציתי להוסיף פסקה אחרונה. רציתי לכתוב על כך שכל אישה שבוחרת בהתנהגות שונה מהסביבה שלה עלולה להיקרא בשמות גנאי ועלולים להוקיע אותה מסביבתה עקב כך. אבל אין לי התנהגות "נורמלית" או "מקובלת" לכתוב עליה. נשים הן שונות, הן לא מורכבות מגוש אחד מוצק. כל אחת בוחרת, או בתיאוריה- אמורה לבחור, את מה שהיא רוצה לעשות בחייה. כל אישה אמורה לבחור בלב שלם את התנהלותה, כל אישה, וזה לא בתיאוריה, באמת יודעת מה טוב לה.
מהי ההתנהגות המקובלת? אני לא יודעת.
אני כן יודעת שכל סטיה מהחוק הלא ברור הזה, גורר סנקציות קשות, האשמות שווא ויש מחיר כבד שיש לשלם בסופן.






3 תגובות:

  1. אהבתי, בעיקר את החולקה שלך לתתי נושאים אבל הכל אפשר לסכם בכמה מילים אישה היא קרובה יותר לטבע והגבר לתרבות - לכן אני חושב ש- האמירה שרשומה לבחורה על הגב היא הכי משכנעת "Make love not rape"

    השבמחק
  2. אני לא יודעת- מדוע בעצם הגבר לא קרוב לטבע? לטעמי הוא קרוב, או בעל פוטנציאל להיות קרוב, בדיוק כמו האישה. הרי שנינו באנו מעפר ואליו נשוב.
    התמונה בסוף אכן לקחה את נשמתי.

    השבמחק
  3. ממש לא נכון, הגברים שאני מכיר מחפשים אישה שתהיה שותפה שלהם וחברה אמיתית, הבעיה היא שרוב הנשים בורות ולא רוצות להעמיק. מעטות ביותר מבינות במדעים מדויקים, פוליטיקה, פילוסופיה, קוראות ספרים ורואות סרטים לא רק מהוליווד. נכון שגם לא מעט גברים כאלה יש אבל לפחות הם לא עושים לעצמם הנחה כמו בחורות שיודעות שתמיד יוכלו להשיג גברים.
    דבר שני לבוש צנוע חשוב משום שאי אפשר לשתהיי עם מחשוף ונהיה מרוכזים, זה ישר מעלה מחשבות מיניות. גם גברים מכוסים כמעט לגמרי, מה פה העניין? אבל את לא רוצה חולצה מכופתרת, את רוצה מחשוף וגם שלא תעלנה שום מחשבות. בזה אני לא אומר שמחשוף מצדיק מחשבה שמישהי זולה, כי אין לזה על מה להתבסס.
    בקשר לתמונת התחת של איזו תלמידה, על מה בדיוק את מתלוננת? שהוא העיר שיש לה תחת מושלם?! הרי את נלחמת שזה יהיה בסדר להתפשט, אז הוא - במקום להגיד לה שזה לא צנוע שבחורה (או בחור) יתפשטו, כמו שאני חושב - אומר לה שיש לה תחת מושלם וגם על זה את מתלוננת.
    מניסיוני באתר היכרויות, נשים היו מאוד שטחיות, כולן חיפשו גברים עם יומרות ו"שאיפות" ו"יודע מה הוא רוצה" (שלא לדבר על הטיפשות שכותבות "גמר את שלב המשחקים"). הניסיון הזה רק הבהיר לי עד כמה כדאי שיהיה כסף, לפחות כדי לתפוס חלק גדול מהבנות.

    השבמחק